Les Halles (default image)

Les Halles de Schaerbeek — Brussel —

Splash timer
24.04.21 20:00

Urgence

Cie HKC & Amala Dianor

70'

Data & Tickets

Zaterdag 24 april 2021 20:00
Tickets

Zichzelf bevrijden, geboren worden in je eigenheid, houdt ook ongehoorzaamheid in. Tegen de uitgesproken en verzwegen regels, tegen de verwachtingen van naasten, van de gemeenschap, van de samenleving. Zelfs tegen de wetten. Op het podium stappen is voor de vijf jonge artiesten die veel ongehoorzaamheid hebben doorgemaakt, het resultaat van een lange strijd tegen sociaal en cultureel determinisme.

In een radicale toespraak, in vorm gegoten door de regisseurs, en een vurig fysiek engagement, hun virtuoze en door Amala Dianor tot leven gewekte hiphop, blazen ze ons de kracht in van hun beslissing evenals, vaak ten koste van de pijn, van haar vervormende impuls.

Conception et direction artistique

Anne Rehbinder et Antoine Colnot

Mise en scène

Antoine Colnot

Ecriture

Anne Rehbinder

Chorégraphie

Amala Dianor

Interprètes

Marwan Kadded, Freddy Madodé, Mohamed Makhlouf, Elliot Oke, Karym Zoubert

Musique

Olivier Slabiak

Création lumières et scénographie

Laïs Foulc

Régie générale

Daniel Ferreira

Production : Compagnie HKC.
Coproduction et partenaires : Pôle européen de création – Ministère de la Culture / Maison de la Danse ; Biennale de la danse de Lyon 2020 ; Chaillot – Théâtre National de la danse ; Pôle Arts de la Scène – Friche la Belle de Mai ; KLAP – Maison pour la danse ; La Passerelle – Scène Nationale de Saint-Brieuc ; Chorège / CDCN Falaise Normandie ; Théâtre Durance, scène conventionnée d’intérêt national Art et Création -Château-Arnoux-Saint-Auban ; Théâtre de Chelles ; La Ferme du Buisson – Scène Nationale de Marne-la-Vallée ; CCN de Créteil et du Val-de- Marne – Compagnie Käfig.
Le projet est soutenu par la Fondation Noureev, la Caisse des dépôts et Consignations et la Spedidam. Urgence est lauréat du Prix de la création artistique Montluc Résistance et Liberté 2020. La Compagnie HKC est conventionnée par la Région Île-de-France au titre de la Permanence artistique et culturelle.
Anne Rehbinder et Antoine Colnot sont artistes associés au Théâtre de Chelles.