Les Halles de Schaerbeek
— Brussels —

Splash timer

White Out

Piergiorgio Milano

Mountaineering calls for the mastery of movement Harmony and the cohesion of your motions, rhythm and endurance all ensure your balance above the abyss. Yet to portray, on the flatness of a stage, the emotions that arise from the vertiginous verticality and immensity of the high mountains: what a challenge! Striving for the summits, on the verge of never being seen again, subjected to the intoxication of altitude, a trio, united, face White Out : light, snow and clouds combine to blur all landmarks. Space is shapeless. Time: suspended.

Where can they take shelter? A fascinating, up-close insight into a moment where an imperilled humanity seeks to scrape a narrow escape.

« Piergiorgio Milano a conçu cette œuvre d’une rarissime originalité où se mêlent la chorégraphie, le mime et les arts du cirque. »  Le club de Médiapart - 9 juillet 2021

Conception & direction chorégraphique
Piergiorgio Milano

Interprètes
Javier Varela Carrera, Luca Torrenzieri, Piergiorgio Milano

avec l’indispensable aide de
Florent Hamon

Conception lumières
Bruno Teusch

Création sonore
Federico Dal Pozzo

un grand merci à Francesco Sgro et Matias Kruger

Costumes et décors
Raphaël Lamy, Simona Randazzo, Piergiorgio Milano
 

Coproductions
Torinodanza festival – Teatro Stabile di Torino Teatro Nazionale // Malraux scène nationale Chambéry Savoie dans le cadre de ‘Corpo Links Cluster’ soutenu par PC INTERREG V A – Italia-Francia (ALCOTRA 2014-2020) // Les Halles de Schaerbeek // Fondazione i Teatri Reggio Emilia // Flic – Reale società ginnastica di Torino // Teatro La Caduta

Avec le soutien
Flic – Residenza Surreale // Fondazione Emilia Romagna Teatro // Teatro Asioli di Correggio // La corte Ospitale // Teatro Frida // Dinamico Festival // Garage 29 // Festival Moncirco

Avec le soutien spécial
Maison de la Culture Famenne-Ardenne, La Cocof, Théâtre Marni, Compagnia di San Paolo dans le cadre de « ORA! Produzioni di Cultura Contemporanea »

Crédit photo ©Torsten Giesen & Fred Limbrée Boermans