Les Halles de Schaerbeek
— Brussel —

Splash timer

White Out

Piergiorgio Milano

Bergbeklimmen vereist beheerste bewegingen. Harmonie en coherente gebaren, ritme, uithoudingsvermogen, zorgen voor evenwicht boven de afgrond. Maar wat een uitdaging wordt het om de emoties van de steile en duizelingwekkende onmetelijkheid van het hooggebergte weer te geven op een vlak podium! Een solidair drietal, dat streeft naar de top, verleid wordt door de verdwijning, onderworpen is aan de roes van de hoogte, trotseert de White Out : licht, sneeuw en wolken komen samen en maken elk herkenningspunt onduidelijk, de ruimte is vormloos en de tijd staat stil.

Waar vinden ze een schuilplaats? Een fascinerende ruimte, waar een mensheid in gevaar de mooie ogenblikken zoekt.

« Piergiorgio Milano a conçu cette œuvre d’une rarissime originalité où se mêlent la chorégraphie, le mime et les arts du cirque. »  Le club de Médiapart - 9 juillet 2021

Conception & direction chorégraphique
Piergiorgio Milano

Interprètes
Javier Varela Carrera, Luca Torrenzieri, Piergiorgio Milano

avec l’indispensable aide de
Florent Hamon

Conception lumières
Bruno Teusch

Création sonore
Federico Dal Pozzo

un grand merci à Francesco Sgro et Matias Kruger

Costumes et décors
Raphaël Lamy, Simona Randazzo, Piergiorgio Milano
 

Coproductions
Torinodanza festival – Teatro Stabile di Torino Teatro Nazionale // Malraux scène nationale Chambéry Savoie dans le cadre de ‘Corpo Links Cluster’ soutenu par PC INTERREG V A – Italia-Francia (ALCOTRA 2014-2020) // Les Halles de Schaerbeek // Fondazione i Teatri Reggio Emilia // Flic – Reale società ginnastica di Torino // Teatro La Caduta

Avec le soutien
Flic – Residenza Surreale // Fondazione Emilia Romagna Teatro // Teatro Asioli di Correggio // La corte Ospitale // Teatro Frida // Dinamico Festival // Garage 29 // Festival Moncirco

Avec le soutien spécial
Maison de la Culture Famenne-Ardenne, La Cocof, Théâtre Marni, Compagnia di San Paolo dans le cadre de « ORA! Produzioni di Cultura Contemporanea »

Crédit photo ©Torsten Giesen & Fred Limbrée Boermans